Cat de greu e sa intri intr-o agentie de publicitate? Lvl 9999+ „FTW”

Ei, deja am raspuns la intrebare. Dar vreau sa-mi mai exprim putin of-ul pe-aici. MACAR ATAT SA POT SA FAC.

*meh*. Da, e foarte greu in timpurile noastre sa intri intr-o agentie. Like, da-o naibii. Si nu vorbesc de instalatorii cu 7 clase care s-au gandit sa se reprofileze. Si chiar si asa. Ma gandesc ca atunci cand spui „agentie de publicitate”, chiar si din Romania, spui „creativitate”. Right? Toaaata lumea, in toaaate anunturile de angajare pe un post intr-o agentie, cere creativitate. Dar -si ma chinui sa nu pun o intrebare retorica- unde e creativitatea din procesul de angajare? Na, ca n-am reusit.

Adica pe bune, unde e *think outside de box*-ul ala? Exista atatia oameni geniali intr-un domeniu, nedescoperiti si ramasi cu un job de rahat, doar din cauza faptului ca toti angajatorii au acealasi si aceleasi cerinte comuniste si pline de frica.

„O, Doamne, trebuie sa-i cerem 1000 de ani experienta, ca daca nu stie ce face?” Zi, ma, ca se trezeste Bianca Dragusanu sa aplice la un post de copywriter de pe Bestjobs?

My point is, nu vine mama-mare sa vrea sa se angajeze la tine. Cati din tara asta traiesc cu impresia ca reclamele de pe Antena1 sunt facute chiar de ei? „O, dar uite ce i-au copiat astia de la Protv!!!” Poate nu chiar asa, dar eu zic ca multora nici nu le trece prin minte domeniul asta si nu inteleg ce-i aia „copywriter”.

Si asta se aplica chiar si la posturile de graphic designeri. Daca zice acolo ca stie Illustrator si Corel si are un portofoliu facut pentru proiecte de pe Freelancer si vrea la tine la agentie, de ce-i dai un sut in fund si nu-l chemi macar la interviu? Doar pentru ca n-are experienta?

Da-i un brief de rezolvat sa vezi ce stie. Dar cand ii faci brief-ul ala, ai si tu grija si nu-l scrie-n scarba. De la ambiguitate pana la a ti se raspunde: „Imi pare rau, nu te afli printre cei selectati. *insert no actual reason*” e doar juma’ de pas.

Sa nu mai spun de majoritatea content-urilor din interviurile de pe IQads. Ba, (o bag totusi p-aia cu „toti”) TOTI, povestesc cum pur si simplu au nimerit intr-o agentie. „Am mers acolo, am facut aia, am dres aialalta, am vorbit cu X si NU STIU CUM dar am ajuns in agentia Y.”

Misto.

Hai gata, nu mai zic nimic. Astept doar momentul in care imi va raspunde cineva la dilema mea: De unde ati vrea sa vedeti in CV „7 ani de experienta”, cand toti o cereti si nu toata lumea are bani de scoli cum e ADC?

V-am pupat pe brifulet.

Surse FOTO: giphy.com, tumbrl.com

Lasă un răspuns

